min prao vecka

Japp nu är hela 9B ute och gör sin prao på lite olika holl här i vest Sverige (;
Själv har man ju looooooov! 8DDDDD
Jo, anledningen till detta är för att ajg praoade under höstlovet på arabstuteriet Golden Arabians (www.pucciniox.se)
Hade underbart roligt och lärde mig flera intressanta saker :D Jag visste tex att araber inte kan vara palomino elr black utan då måste man korsa in en annan ras (:
Golden Arabians korsade då in Welsh Mountain och Connemara.
Extra kul var prao platsen ju också för att jag då älskar araber så mycket ^^

 

Photobucket

 

En av stallets stallkatter C:

Jag såg dem bara dem två första dagarna sedan var dem borta O_O

 

 

Photobucket

 

Cremello är ju nästan en albinofärg för hästar tkr jag xD

Detta är Siskin (Sissi) som jag inte fick någon bra bild på... ah men tänker snarare säga att jag gick ut en liten promenad med henne ^^ Istället för att gå ut med hunden går jag ut med heeesten c:

Hon var en Welsh Mountain stoet dem avlade med för att få fram färgen Palomino. Hon är moder till Golden SunDancer i alla fall! :D

Hon gillade inte att följa med mig heller xD Och bet mig i stallet (y' Fasst inte så himmla hårt men allt gör ont xD

 

 

Photobucket

 

Nämen vad är det här? EN BEBIS! 8D Miss Moneypenny (Penny) heter hon ^^
Jättegullig^^
När vi tvättade hennes mamma Missy sprang penny in i stallet och letade efter havre.. Ja duuu



Photobucket

 

Bästa bilden på henne c:

 

 

Photobucket

 

Billy som han då kallas är deras Welsh Mountain hingst ^^

Jag fick ta upp och borsta och fläta manen på honom en gång ^^
Han är otroligt söt!

 

 

Photobucket

 

Stall kissen igen c:

 

 

Photobucket

 

När jag endå hade lunch paus gick ja gin till småhingstarna med kameran c:

Är så kär i Toffie! :DDD
Han var så snäll att rykta också, och fölpälsen var bara "ITS SO FLUFFY I GONNA DIE!" 8D

 

 

Photobucket

 

Söta lilla bulle <3

 

 

Photobucket

Photobucket

 

Han tröttnade tillsist på mig och kameran och stack ner mot den geggiga delen av hagen där inte jag ville vara xD

 

 

Photobucket

 

I samma hage gick även valacken Starbuck och SunDancer...som jag inte har bild på c:

Alla små hästarna i denna hagen var partbreeds 50% arab c:

 

 

Photobucket

Photobucket

 

Mera Starbuck c:
Han hade tyvärr klippt man av anledningen att han hade förstört den vilket var lite synd.

 

 

Photobucket

 

Belinda värms upp  lite lätt c:

Detta var dag två i min prao och jag hade blivigt lovad att få rida min första arab! :D

 

 

Photobucket

 

Fux stoet Amirihe fick jag rida! :D Hon känndes lite seg i paddocken men kunde nog vart för att jag inte var så ducktig på att rida henne xD Vänta ni skall få en bättre bild på henne men först en bild på hingsten:

 

Photobucket

Detta är då deras arab hingst Puccini :D
En otroligt vacker häst! Som jag inte fick använda fler bilder på så ni får vara nöjda med det ni ser Ô_ó

Så snäll som en häst kan bli att ryckta och hantera (:
Jag hade dock lite svårt att rida honom... Det var första gången jag kännt mig riktigt dålig på att rida xD
Det var inte det att han inte lyssnade på hjälperna det var snarare det att han var högre utbildad än vad jag var så jag hade lite problem med att få allting att vara korrekt xD
Men vi fick i alla fall galopperat ^^

 

 

Photobucket

 

Här är en bättre bild på Amirihe! :D
Oj då nu fick ni ju se början av nästa inlägg!

Aja... för i nästa inlägg släpper vi stona lösa!

 

 

Ses om en stund! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0