Nikon D5000

 - Dog du på det där konfa lägret eller? O_O -

Jag vet att jag varit oaktiv men det har funnits en anledning..som kanske inte är tillräktligt bra men det är en anledning (a'
Eheeee.. Jag har nämligen varit ute och fotat med min nya Nikon D5000..för länge om dagarna för att jag skall orka göra en uppdatering i bloggen xD But here I am! Är så sjukt nöjd, och MÅNGA bilder behöver photoshop inte ens nudda, bortset från "©" text då men annars (a' För att inte tala om zoomen som jag fick till, 55 - 200 mm :D känns som om jag inte alls bahöver springa så nära som med kitobjektivet som bara är 18 - 55 mm:D Men jag behöver båda till olika saker så jag kastar inte mitt lilla kit objektiv :'>
Ne nu känns det som jag bara skryter..eller liknande xDD
Nu skall jag visa vad jag har haft för mig under tre dagar!



Denise har hunnit bli så stor :) and so sweet ^^' eller det har hon ju alltid varit (a'



Smultron har blivigt så lik Doorbell! nu dem senaste dagarna ser jag även att hon ar ärvt sin mors ögon även om dem är blåa som Snowballs ser man Doorbell i dem :D Så underbart sött ^^



Vi släppte ut dem lite senare, och då visade ungarna klartecken på 100 % speed!




Ja som sagt var :]



Linn verkade gilla kameran från första början så hon ställde frivilligt upp som fotomodell :)



Nästa mål är att skaffa blixt på stativ, som typ softbox eller blixt i paraply för att mjuka upp skuggorna som blir till :)




Det är viktigt att solen träffar ansiktet på ett eller annat sett, men endå inte så mycket så modellen måste kisa :)



Up in the air!



Härligt léende :)



Blev väldigt nöjd med alla modell bilderna! riktigt lyckade för att vara första dagen med kameran :D



Andra dagen..
Ögonen är naturligt blåa, photoshop har inte ens snuddat vid dem :) Lägg dessutom märket till dem små pollenkornen smo ligger i hennes päls :)



Denise checkar kameran en extra gång..den låter ju inte lika dant som den lilla görna..det jag minns som skabb x3



Man får inte vara kladdig runt munnen x3 Otroligt! Jag har aldrig ens försökt att få med tungan på bild, eftersom dem bara slickar sig runt munnen i en halv sekund :D



Att holla koll på galarna/måsarna är också viktigt om amn är ett litet djur :3



Efter att vi lämnat kaninerna tog jag en liten runda på blommorna ^^'



Efter det gick jag och Elina för att fotografera när hon kastade i sten men detta var mycket mer Nice när sjöräddningen susade förbi :D



Blev jätte många bilder men eftersom det redan är så många bilder fick jag välja noga x3



Elina och några slags frukt blommor :)



Ja zoomen funkar som den ska! :D



Under ett kastanjeträd finns en gammal träkoja som jag en gång varit med och reparerat, men en än gång har den sett sina bästa dagar och behöver renoveras för tredje gången är det nog nu :'> Men den är ju inte min så och jag tror ingen ser så mycket värde i att klättra upp i en ranglig koja och trilla ner x3 Älskar bilden för övrigt! :D



Var dessutom ute med Elina och fotade Doorbell :) Blev många bilder men orkar inte göra iordning tillräckligt många nu (a'



Tredje dagen (idag)..
Ja nu under mina två praktik veckor är jag på Rörö skola :) ca 25 - 30 pers från förskoleklassen upp till sexan så det är inte många ungar x3 Det växte många vackra blommande träd inärheten av skolgården som jag inte bara kudne gå förbi, efter som tillskillnad från igår hade jag kameran med mig :D



Vackert vackert :3



Inte lite heller ^^



Resultatet av en stor bländare :D Löve it!



Ser ut som om blogg.se sänt kvalitén på denna bilden ;ooo Aja .__.



Närbild 8D



Efter en stund gick hela skolan ner till parken för dem hade typ rörelsevecka :P
Vi hade stationer med olika rörelser :)
Min station fick binda ihop allas ben och ta tiden på hur långt dem kunde gå med ihopknutna ben >:D



Linn ville åter igen att jag skulle fotografera henne :)



Linn igen 8) - obeskärd



Ja, påväg hem genom sommaren! :)

Sköna dagar trots att jag är grymmt förkyld och snorar hela tiden o__o
Aja, har kameran som tröst! - och ingen skola >:D

Blir nog fler bilder imogon!
Ajös!


Kommentarer
Postat av: elinalutti

jag är så grymt avundsjuk på dig amelia ♥

jag ska ha ihjäl dig och äta din hjärna så jag får dina amazing fotoskillz >:U

och kanske sno din kamera >:U



nejmen srsly, du är en GRYM fotograf, fortsätt sådär ♥

du kmr LÄTT in på en fotolinje om du söker dit :*

2011-05-10 @ 21:09:16
URL: http://godiskanin.blogg.se/
Postat av: Madelene

Wow!! Helt enormt fina bilder!!! Du har verkligen talang!

2011-05-10 @ 22:58:28
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: Susann

Vad du är duktig på att fotografera !!!

förstår att du är nöjd med din Nikon D5000 har en precis likadan :0) med samma kit.

fortsätt i samma stil.

2011-05-10 @ 23:25:44
URL: http://www.teofield.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0