Clarebergs Ridklubb

Jag har minsann blivigt en riktigt lat bloggare :3
Men så länge det blir fler än en uppdatering i veckan skall man vara nöjd ^^
Ja, i förrgår (fredag) och igår på lördagen har jag varit på ridskolan :)
I fredags hade vi markarbete, och jag hade Tin tin ^^ Det gick finemang, elr fantastiskt :D Fasst jag hade tjocktröja för jag glömmt att ta med en rid T-shirt så jag blev helt klart överhättad xD Såg till att ha med en långärmad T-shirt på lördagen då jag red Pale Colours, eller Babsan som alla säger :P
Jag gjorde en liten utmaning till mig själv! Jag fick inte redigera kontrast eller något sånt alls i dagens inlägg!
Känndes facktist riktigt skönt att slippa! MEN! Jag har radigerat två bilder! Inte med det vanliga utan jag har snarare tagit bort objekt från bilden ^^ Aja, du får se när ni kommer dit!



Vid ICA Maxi blommade dem japanska körsbärsträden :3 Vi åkte dit strax innan ridningen för att köpa lite lördagsgodis! :D Var nära på att väja något med chocklad, för förra väcken kom beskedet från läkarna att jag inte var laktosintollerans, vilket jag har firat med ett stort glas mjölk! 8D Frågan är bara..vad fick jag ont av då? ;'o..skit samma... jag och min mjölk är återförenade :D



Det blev så många bilder att jag fick svårt att välja :>



"GOLLUM! GOLLUM!"
Zoomar lite till och ser att blommorna nästan är lockiga av blomblad!
Älskar verkligen dessa träd! Ett sådant skall defenitivt stå i min framtida trädgård! :D



Min lilla Tin tin :D<3 Löve you<3
Det är så mörkt i stallet, men eftersom Tin Tin står vid ett fönster kunde jag fota utan blixt^^
Bilden ser möjligen lite kornig ut i Tin tins skuggor, men det är inte kameran som failat, det är facktsit damm xD
Jag hade precis rycktat honom, man kunde tro att han stått orörd i flera veckor så dammig som han var xD
Så därför flyger det lite i luften xD



Och som sagt var, på lördagen red jag Pale Colours..Babsan :) Det gick också rätt bra, emn inte lika kul som med älsklingen<3 Linn och Nellie red i gruppen efter mig och Linn hade också fått eller valt Babsan som då är hennes favorit häst :) Här rider hon och Babsan runt hagarna :)



Och Nellie red då Shannon :3 En bestämd dam som gärna dämpar tämpot eller viker av från spåret ;'o
Men vacker är hon, det kna jag inte förneka (y'



Är han inte underbar! Lord! Han går inte på våra lektioner..än :3 Jag längtar efter att få rida honom! Men än så länge får jag bara beundra hans underbara utséende! Han är värkligen vacker!



Lilla Barrow Girl var ända ponnyn i hagen :3 Gämfört med hästarna ser hon så liten och söt ut ^^



Och Zack! Precis som Lord är han en underbart vacker häst som jag också längtar efter att få rida :D
Han verkade vara extra speedad i hagen idag ^^
Se bilderna lite längre ner så kommer du att fatta :D



Romeo hade lite extra kul då han gick omkring till nästan varenda häst och drog dem i grimman xD
Zack ville inte riktigt vara med på den leken men försökte endå ta hämd xD



Jag är kär i min kamera! Zack kom fram flera gånger och undersökte mig och kameran :3 Passade på att ta en närbild :3 Nämen vänta lie här va! Nu måste jag ta och zooma in lite!



Haha, nämen titta, där står ju jag lutad över staketet med kameran! Och där ser man Lord som betar av gräset som är under staketet! As nice!



Ne nu har Zack fått nog! Eller? Kanke det bara ett litet bus?



Ja en regnig dag som idag kan man sitta och pyssla lite med bilderna :'> Provade att ta bort Romeo och den lille svarta (Stanley) i bakrunden :'> Tyx? ^^
Blev rätt nöjd facktist!



Romeo ger sig inte, han SKA bita i Zacks grimma x''D



Kanske det är bäst att springa därifrån om man vill slippa honom? ÄÄÄÄLSKAR denna bilden! Problemet var bara att jag hade fått med en svart bil i bakrunden eftersom bakom träden är det en motorväg :P Så detta var min sista redigerade bild (a'



Tja när Zack inte vill vara med och leka fortsätter Romeo till Pippi..ja han är en valacks om heter "kallas" Pippi 8D
Pippi vill verkligen INTE leka med Romeo och försöker inte ens bita tillbaks, utan springer sin väg samtidigt som han piskar Romeo i ansiktet med sin långa svans x3



Jag orkade tillslut inte stå upp så jag satte mig på huk, och då blev det genast intressant tyckte Lord som tittade nyfiket på mig länge för att se vad jag gjorde där nere x3



Dandelino lyssnar stillsamt på mig :)



När Pippi jagat bort Romeo går han tillbaka till Zack som var mycket roligare xD
Zack går åt sidan i ett försök att finta bort honom x3
Ser ut som han är med i någon dressyruppvisning ^^ Råkade skära av hans hovar när jag tog bilden :3



Aningens suddig :/ Väldigt synd<3
Zack gör åter ett försök att finta bort Romeo..men misslyckas Romeo ger sig inte för allt i världen xD



Eller jo.. Man kan ju också tröttna :) Romeo är också väldigt vacker även om han inte är bland mina favoriter :)
Men vem vet jag har ju inte ridigt honom ennu :3



GAAAH! Nu fick jag IT, är detta möjligtvis Chaming, elr är det någon annan? x3
Är inte jätte bra på dem hästarna som inte sticker ut så mycket (a'



Stanley igen :] Har inte ridigt honom heller (a'
Men det blir nog av när vi ökar i nivå ^^

Japp det var allt för idag!
Ajöss, du får ingen gonatt pözz!


Kommentarer
Postat av: Madelene

Är avvis på dina fina bilder!! ;)

Jättefina är de! Maila mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-05-15 @ 20:00:36
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: Anonym

Jappalou heter han som du inte tycker sticker ut så mycket. Hur kan man missa det? Märks att du inte vart med sålänge.

2011-05-17 @ 20:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0