Wow, ännu mera häst!

Jusst det de var hagen utanför huset, men det fanns en STOR hage också där dem flesta hästarna gick! :D
Men ojoj, jag glömde ha bild på den bruna öselponnyn som hästarna sprang efter! Här kommet dem! :D

PhotobucketPhotobucket

Jag älskar bilden där han sover :D
Enkelt att säga "han" till alla hästar eftersom dem bara hade valacker ^^
Öselponnyer hade dem många, tydligen har öselponnyer samma gener som den gamla Ölandshästen som har funnits i området tidigare.
Dem sa någonting i sitl med att dem vill bavara Ölandshästen genom att köpa in öselponnyer, men det förstår jag inte då dem bara köper in valacker, mna kan ju inte avla med dem liksom, men ah det finns säkert en god tanke bakom det :)

Photobucket

Min söta lilla skrynkelmun :D Irma har sitt speciella lilla läta, en blandning mellan att yla och skälla..med skrynklig mun xD Men nu säger hon att det är dags för stora hagen! Lets go to the City!

Photobucket

Söta Lucifer :D Ville ha han från början när jag tittade på hemsidan, men efter att ha ridigt Indy så ville jag absolut inte ha någon annan häst! :D
Men visst är lille Lusse söt :D

Photobucket

Haha, ja jag är färdig med bilderna på Indy men detta är gårdens andra Tinker, Igge som han då kallas c:
Han har mustasch! 8D

Photobucket

Polaris är den prickiga till vänster.. hmm minns inte namnet på den fläckiga Nordsvänsk/pinton men ah :D
Dem var lite busiga x3
Nordsvänsk och Pinto, det är en rolig korsning, men något är ännu roligare är hästen jag hade innan sötisen Indy..
Jag hade en häst vidn namn Jakob Krut ...som jag kallade för Bob.. Han var nämligen 50% min favoritras Arabiskt Fullblod.. men dem andra 50 procenten var han en ardenner som Harry Guld xDDD
Jag dog första gången jag såg bilden på han, han var nog den ända hästen jag inte ville ha och vad får man?
Hmm, efter att ha ridigt honom två gånger så insåg jag att han var ganska jobbig då han inte ville gå först, men jag var ju tvungen till största delen i alla fall. Han ville vända om till stallet, han ville inte heller trava så jag försökte inte ens med att galoppera ._. Hästar med inte så mycket fart på är inte min typ, jag bromsar hellre än att piska med spöt xD
Hade inga förväntningar på Indy heller, trodde han skulle vara lika dan, men efter första ridturen var det bara "WAAAAAAW dörm heeeest" 8D

Photobucket

Hörde flera gånger denna söta häst bli kallad för "spök häst" för dess färg..
Själv tycker jag bara färgen är häftig för den är annorlunda, det var en likadan på mitt ridläger förra året fasst den hade grå fläckar, blev lite smått påmind ^^

Photobucket

Igge står och tittar :)

Photobucket

Och här kommer han x3

Photobucket

BOB!
Den enda bilden han såg glad ut på, även om han till största delen är en silluett så syns hans lilla bläs :)
Han var fux färgad, något ljusare man så kanske svettfux ^^
Han hade konkavt huvud (inotböjt), och glest med päls vid ögonen precis som en arab c:

Photobucket

Det är Gyllene timmen och ljuset i hagen är alledes gyllene, där det inte är skugga förstås vilket det är på dem flästa bilderna x3

Photobucket

Vackra Polaris :D Jag diggar hans färg :D

Photobucket

Så söt :D Men jag ser en skugga bredvid ;o

Photobucket

ÄLSKLINGEN INDY :D<3<3<3
Det var alla bilder från stora hagen.. elr jag mindre än hälften för jag har många hundra bilder från hagen (a'
Men nu kommer Ponny..elr jag för dem små ponnyerna :D

Photobucket

Jag tycker lille Timo är så sjukt söt :D Några som hyrde samtidigt som oss hade honom ett tag men han var tydligen ingen nybörjarponny så dem bytte :>

Photobucket

Denna ponnyn tyckre jag var så söt :D
Dem betade först men sedan fick jag lite hästgodis av en av tjejerna som hyrde på gården ^^' Jätte snällt för det funkade faktist :D

Photobucket

I alla fall på denna, Iwan som gick i samma haga var inte lika förtjust så jag fick vara snabb när han väl tittade upp..och den bilden har ni redan sett x3

Photobucket

Ögaaa :D

Det var allt från hagarna..!

Photobucket

Dem hade en jättesöt katt i stallet som Linn blev förälskad i :D
Elina hatade den som vanligt för hon ogillar katter oô
Varför vet jag inte, vi har ju själva haft katt oô

PhotobucketPhotobucket

Och just det ja vi var också på Visingsö och åkte Remmalag (häst&vagn)!
Vi fick skippa morgonridningen och rida en gång på kvällen, och oturligt nog när jag kratsade hovarna på Indy fick jag se att han hade tappat en sko i hagen! D:
Man kan inte rida med tre skor för då trampar hästen ojämt..som om jag skulle gå med en sko på ena och ingen på andra.. inte så gott xP Och hovslagarn skulle komma nästa dag så det var bara att ta ut honom i hagen igen D:
Jag blev jätte ledsen, men sånt händer ju :(

Photobucket

Vi var och tittade på ruinerna också, från det nerbrända slottet ^^
Jag fick inte så bra bilder på det men jag gillar denna :D

Dem hade glömt att sätta gallet för ett fönster som ledde har under ruinerna, där kröp vi ner ^^
Det var kallt och geggigt, och i taget så hängde det nästan som istappar fasst sånna som bildas i grottor där fattnet droppar, har ingen aning om vad det heter men det var kul att se sånna i verkligheten ^^

PhotobucketPhotobucket

Känndes ovant att se solen gå ner bakom ett berg och inte bakom havet :)
Vackert var det men vackrast är det hemma ^^

Och denna veckan har vi haft gäster!
Min och Elinas köra kompis Linn och Nellies kompis Lisa!
Vi har tältat hela veckan, sett på The Wolfman och kollat igenom hela Alien Collection!
Jag missade att bli varulv igår då det var fullmåne.. kom ihåg det hela veckan, men det försvann dan natten <_<
Fick yla med Lawrence i the Wolfman ist <_<


Kommentarer
Postat av: madelene

Fortsatt underbara bilder på Ölandsbergs hästarna!!

Söta ponnyn med bläs heter Chester. Spökhästen tror jag heter Millini..

2011-07-16 @ 16:33:29
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: Therese

Dina remmalagshästar hette Gabbi och Bilbo (:

2012-03-31 @ 18:38:42
Postat av: Anonym

Millini är min ridskole häst snälla säg vart det är och vilket år,månad , dag snälla

2013-09-30 @ 00:45:10
Postat av: Anonym

Får man kanske låna några häst bilder och lägga ut på instagram? ❤

2015-07-28 @ 16:44:36
Postat av: Anonym

Får man kanske låna några häst bilder och lägga ut på instagram? ❤

2015-07-28 @ 16:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0