Oväder och tAKiDA.. :)



tAKiDA med You Learn :)
Underbart vacker låt!
Skall gå på konsert med dem bland annat :D - Känner mig grymt taggad 8D



Och nu till ovädret >_>
Det har varit regnit nu dem senaste dagarna här på västkusten, och i lördags var det sommarens första riktiga åskväder!
Ja åskväder här ute betyder oftast störtskur så jag kunde olöjligt haft lika tur som min kompis Elina (godiskanin.blogg.se) och fånga blixten.. Otroligt cooooooolt, och jag kommer inte lyckas på tre tusen år xD

Men i alla fall så satt vi ute och fikade med släktingar, min morbror och hans fru.
Himlen är klarblå och solen steker oss ;>
Men när vi tittar söder ut mot Hypplen så är himelen nästan svart av alla mörka moln, på ett sådant sett det bara kan se ut när åskan väntar!

Photobucket

Dem mäktiga molnen dominerar himlen, inget ljus tränger igenom den tjocka barriären som drar över oss i en rasande fart.
Bilden är tagen i vindstilla tillstånd men bara någon minut, eller kanske bara sekunder senare blåste der för fullt!
Jag var verkligen inte berädd på första vindkastet och blev förvänad över hur vind kunde komma så snabbt från ingenting!

 

Photobucket

Som jag sa förr, THE PIC OF DAY!
Älskar denna bilden!
Här ser man hur klar himlan var från början och hur sen den tjocka moln-barriären sköljde över den för att dominera himmelen!

Photobucket

Mitt i regnet!
Ledsen för den usla kvalitén.. Var besatt över att få bra kvalité på min favoritbild ovanför denna och laddade upp den på ett långsammare sett.. Det brukar bli bra kvalité på bilderna, förstår inte varför det itne skulle bli det idag..
Suck.. photobucket är visserligen snabbt men det är ett himmla krångel med detta och att det hänger upp sig så hela internet dör oO''

Regnigt väder idag också, fasst ingen åska, vilket är en besvikelse..!
I min familj sätter vi oss alltid i uterummet och tittar på skådespelet! 8)

Jusst nu känns det ganska mörkt också, med allt det här i Oslo, lite extra hårt tar det då ens kusin var med vid smällen av bomben, men han klarade sig utan skador, bara en chock då han föll omkull av tryckvågen, vi är hemskt tacksamma över att han klarade sig, vi allihopa!.. Mamma och Pappa läser nyheterna på internet varje dag och en speciell händelse skapad av en fantastiskt modig, bara 11 årig pojke som tros ha räddat livet på en 21 årig man då han gått fram till mördaren och bett honom att inte skjuta!
Alla som verkligen sörjer Norge bör läsa detta!
Han är så modig, så liten och så otroligt modig!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13371637.ab

Hoppas ni verkligen ni klickar och läser för det är så fint!
Men nu måste jag kila!
Farväl! :D


Kommentarer
Postat av: Madelene

Jättehäftiga bilder Amelia!! Och så kul att ta med dig och Elina på Takida/Europe!!!

2011-07-25 @ 15:41:08
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: hanadi

Hej!

Kika gärna in på våran blogg! Kunde inte låta bli att länka dig på bloggen, sjukt snygga bilder, keep up the good work :)

Kram!

2011-07-25 @ 18:21:59
URL: http://nickestalkers.blogg.se/
Postat av: Rebecka - fotoblogg

Sv: Åh, tack :D Då kanske det kommer några fler då :')

2011-07-26 @ 16:41:30
URL: http://rebeckasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0