Mera häst!

Ja det var lite bilder på MIN hyrhäst innan men såklart fanns det så mycket fler hästar!

Photobucket

Här är Mammas, Elinas och Lukas ponny!
Jag hade ju inte häst själv utan vi hyrde hela familjen!
Denna stiliga karl henne då Balder Fast dem säger Fjord-Balder bara för att det finns två hästar med det namnet.
Vad jag förstod var han rätt pigg han men men Indy var det nog mest fart på :)
Och HUNGRIG är nog en riktigt bra beskrivning på Balder då han aldrig gav upp emd sitt ätande varesäg man red eller ledde honom x3

Photobucket

Linn och Nellie hade ju då också en häst, en mycket mindre ponny än våra, men dem älskade honom!
Han heter då Iwan och till ridningen var han nog inte den snabbaste typen, men både Linn och Nellie fick lära sig att arbeta hästen på ett annat sätt vilket var bra för dem.
Nellie lärde sig att galoppera på riktigt vilket var strålande och hon älskade det verkligen.
Linn var den som fick bäst fart på honom, heh jag fick tjata lite på henne men det hjälpte! Dessutom fick hon sig ett tjuvhopp över en liten bäck då vi undvet en älg som stod och stirrade på oss.. Hoppa från stillastående är balanskrävande men hon ramlade inte av! Det var jag som ledde gruppen och jag tänkte skrita över det lilla diket men Indy hade andra planer som Iwan hakade på xD

Photobucket

Ja och det som är Ölandsbergs grej är att man hyr både stuga och häst!
Våran tomt var omsluten av en hage med fem fina heeestar :D
Dem var jättenyfikna på oss till en början, särskilt hundarna! :D

Photobucket

Jag som aldrig bott med hästar fick kamerapanik och var tvungen att fota..MYCKET 8D

Photobucket

En av mina favoriter i hagen, vackra Pondus! :D

Photobucket

Jag tycker han har så fina färger :) Tror han bara var fyra år c:

 

PhotobucketPhotobucket

Hästar ser för roliga ut när dem gäspar, vilket sker ganska ofta i hagen efter att arbetspass c:

Photobucket

Denna lilla poppe var också en av favoriterna i hagen ^^
Fasst ingen av favoriterna kunde förstås favoriseras före Indy c:<

Photobucket

Så mysigt ute i hagen :)

Photobucket

Egentligen fick man inte vara ute i hagen och störa hästarna.. Men jag och mina syskon höll oss lite på avstånd och fotograferad så det kalla rja ginte att störa hästarna.. Men hur är det då med hästar som stör fotograferna? Den du? xD Aja ingen av oss såg något problem med det utan vad var bara mysigt :D

Men det är inte alltid stillsamt.. Varje flock har en rangordning, denna rangordning hade två valacker som var högst i rang, den ena en stor kraftig ardenner som gärna tar det lungt men ha rallra högsta ranget, och den andra en brun öselponny som messt kör med flocken utom ardennern Harry Guld.
Men alla hästar måste ridas, så vad händer om en av flockens ranghöga försvinner ut ur hagen, jo ACTION!

PhotobucketPhotobucket

Så kraftfulla språgn, man vill ju se vart dem för ens ranghöge!
I detta fallet den bruna öselponnyn.

Photobucket

Vilken power :D Me love :D

Photobucket
Photobucket

Sist kommer Harry med tillräckligt snabb trav för att slippa galppera x3

Får inte plats med mer bilder x'O Jag updaterar snart med fler :D


Kommentarer
Postat av: madelene

Underbara hästbilder!! Fast jag blir nästan lite rädd för stora Harry Guld när han kommer dundrande!! :D

2011-07-16 @ 11:43:47
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: Anonym

tack!+jättefina bilder på fina hästar :D

2011-07-16 @ 14:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0