Arabhäst i väst :)

Lite seg får man allt vara ibland men jag skall ändå inte skita i det >:D
Ja, som sagt var, var jag jag ju på Arabhäst i väst, och hade grymt otur med vädret <_<
Inget att göra åt, men här kommer lite bilder!
Dem blir regnigare efter som xD

Photobucket

Haha, det var så himla niiiiice! Jag promenerade runt lite i stallet och stirrade på alla vackra hästar!
Jag har varit inne på Black arabians of Sweden's hemsida förut och tittat på deras underbara hästar!
Titigare hade jag sagt till mamma "tänk om black arabians är där!"
Och vad kommer då genom stallportarna, Black arabians med två svarta unghingstar, och denna prydlige valack som dem antagligen tog in senare c:

Photobucket

Tyckte väldigt mycket om honom, favoriten i valack klassen men den som van var otroligt vacker den med c:

Photobucket

Ja detta var verkligen min första hästutställning!
Dem ställde ut dem på ett så annorluna sett, långt dressyrspö med plast längst ut som dem viftade med i luften, och grus i petflaskor, allt för att få hästens uppmärksamhet.
Otroligt att dem tålde så mycket emn några av hästarna blev ganska uppjagade och studsiga x3

Photobucket

Här är då vinnaren i valack klassen!
Gangzther tror jag dem stavade nemnet men har ingen aning utalades Gangster i alla fall x3

Photobucket

Jag tycker hans huvud ser mer rastypiskt ut än Black arabians valack, vilket är väldigt vackert :D

Photobucket

En bläs som prickan över I:et!

Photobucket

Ännu en av dem tävlanden!
Glömt vad han hette men i alla fall kom han trea!
Och sedan fick vi se uppvisningar där han deltog som hopphäst (vi fick se flera olika ridtyper man kan göra med en arabhäst) då han hoppade 110 cm :D

Photobucket

Haley! Ser inte så rastypisk ut men var en fantastisk häst på uppvisningarna då han reds som galopp häst med en otroligt hög hastighet! Och sedan i western med skrapa svengar runt tunnor i en lika hög hastighet! :D

Photobucket

Black arabians valack igen ute på prisutdelningen ^^

Photobucket

Sedan var det partbreed valack/hingst klassen :D Hästen skall vara minst 50% arabiskt fullblod för att kunna delta här! ^^
Här har vi då den vackra hingsten Golden Sundancer från Golden arabians ^^
Jag tyckte han var så underbart söt! :D

Photobucket

tragiskt med ena hoven avsukern D:
Golden Sundancer var väldigt het att hantera vad det såg ut, studsig och sånt c:
Det var bara två tävlanden och den Golden Sundancer tävlade mot var då:

Photobucket

Dino!
Han var väldigt hoppig och jag lyckades få en bild på när han var i luften!
Heh, kass såklart, det fanns ju intressanta regndroppar i luften som var mycket intressantere för kameran ;P



Photobucket

Inte så stor direkt, men han kanske inte är slutmätt ännu :3

Photobucket

Dino var lite högre men han stod i samma box som ett ungsto och då såg han inte färdigvuxen ut bara x3

Photobucket

Golden Sundancer vann då denna klassen :)

Photobucket

Unghingstarna går ut i ringen!
Två Black Arabians hästar som tävlar mot varandra!
Här är då Travis!
Han verkade inte vara världens enklaste häst x3

Photobucket

Travis hade blivigt sydd strax över nosgrimman pga av en olycka då han slängt upp huvudet... men ps fixade dat ganska fort x3

Ojoj, nu börjar internet bli seeegt.. bäst jag delar upp inlägget innan något kraschar.. det orkar jag inte med.. kmr strax en förlägning! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0