Black & White

Rubriken talar!
Japp jag holler nämligen på att läsa månadens nubber av FotoGudien just nu och numret handlar just om svartvitt!
Läser lite segt för jag orkar aldrig streckläsa c':
Men kännde mig ändå inspererad av att prova lite så jag tog kameran på en sväng.. kul när man ser dem allra sista motiven framför sig så vägrar kameran att ta bilden för batteriet är slut... wiiiie xD
Men tillbaka till ämnet.. Tänke ha både svartvitt och sånna bilder där färgerna bara är dämpade.
Men jag börjar med en bild som är i färg endå... seeeen så 8)


Photobucket

Denna bildens färger har jag inte rört i alla fall :)

Photobucket

Vad jag tycker och typ läst så skall man inte göra blommor svartvita då det är färgen som gör blomman :]
Men jag ville fortf holla mig till ämnet någorlunda så jag tog ett helrätt lager över det färgade och gjorde det aningens transperent så bladen skulle få se lite grönare ut :)
Dessutom blev jag riktigt nöjd med färgen på blommorna! 8)

Photobucket

Denna bild var gråblå från början så tyckte inte det gjorde så mycket att göra om den till svartvit :]

Photobucket

Gillar denna väldigt mycket.. hehe, inte första gången grannens båtar blir motivet :]
Att det växten en blomma där var bara ren tur 8D

Photobucket

Färgerna är nedtonade med ett svartvitt lager :3
Själva tanken med svartvitt är att ge ögat en tjans att titta på former och mönser..
Av någon anledning kunde jag inte med att göra denna helt svartvit (a'

Photobucket

Vad är detta då?
Jag tror det är ett rostigt gammalt roder som sitter mitt i vattnet :)
Lägg märket till dem svaga mönster som bildats på rodret då delar av det rostat sönder :3

Photobucket

Rodret eller vad det nu är står precis i kanten av skimret från solen :)

Photobucket

Tång som sticker upp från vattnet :)

Photobucket

Man kan faktist se luftbubblorna i den lilla vettenstrålen c:

Photobucket

Oooh, denna bilden gillar jag också väldigt mycket 8)
Hittade ett gammalt flöte som jag kastade ut i vattnet... kom inte på att tänka att försöka fånga plasket färrens den redan hade landat och låg fär ute och guppade c;

Men yuzz, det var allt!
Vi ses!.. hoppas jag iaf 8)


Kommentarer
Postat av: Madelene

Fiint!! Som alltid! :)

2011-08-21 @ 13:02:11
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: Marie-Anne

Fantastiska bilder Amelia! Du har definitivt en framtid som fotograf! Önskar att jag hade en bråkdel av din begåvning!

2011-08-27 @ 18:32:17
URL: http://majasresor.blogspot.com
Postat av: Clara

Va fina bilder du tar! :D Foto är så kul! :D Hat så bra! :D

2011-08-28 @ 18:43:49
URL: http://clarajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0