Sista Agilityn

Ja idag var sista agility kursen i torslanda.
Lite trist med tanke på att det antagligen var sista gången jag kunde gå på en kurs med Robin ;o
Skulle nästan vilja holla på med agility med båda han och Irma, men det hade nog blivigt mycket..eller? :>
Skulle bloggat igår, men efter den fotorundan jag var utae på fick jag inte datan förren kvart i tolv på natten .__. Orkade inte göra något mer än att surfa runt lite x3
Så idag blir det ett STORT blogginlägg :D



Defenitivt bästa vädret hitils under en agilitykurs :D<3



Robin blir bara bättre och bättre, han satsar verkligen högt nu när han hoppar över hindrerna :D Förut hoppade han ju dem men det var nästan ifrån stillastående om man jämför med nu :D



Misa var nog bäst på kursen, men hon var eoförsig ingen riktig nybörjare utan hon hade provat på agility på tidigare kurs ^^



Sara provade att byta hund idag till lilla dvärgpudeln Smilla :D
Liten men med stor atityd x3



Smilla fattade snabbt vad agility gick ut på och hoppade med glädje över hindrerna :D



Robin älskar A-hindret och har brottom ner till godiset :D
Direkt från Robins tankar: KORV!
Vi provade även på gungbrädan idag och han ÄLSKADE den :D Fasst vi körde inte så avancerat så att han fick väga ner "vippen" utan jag och kursledaren sänkte den lite saktare så att han skulle vänja sig ^^



Misa väntar tålmodigt på Elinas nästa komando och försöker inte ens springa fram och rycka godiset ur näven på henne ^^



Enligt Sara verkade det inte som om tunneln var så jätte populär men det var ju första gången för Smilla och jag tyckte det gick bra :D Stort fokus på Saras hand ^^



Hittade ett jätte grenit träd med skruvade grenar xDD kunde inte gå förbi det >:D



Det var lite väntetid tills färjan gick och jag och Robin gick ner till vattnet och vände bara för att få lite snygga bilder...vilket jag inte fick, den här därimot blev bra men då satt jag vid Elina och väntade x3
En liten Chihuahua kan behöva en sådan här vinkel för att se lite större ut (y' ^^



Passade på att ta en bild bland det blå skillorna :D Robin blev så ivrig så fort han märkte att vi var på rörö igen och var på väg hem :D Väl hemma hälsade alla små Chihuahuaor på honom nästan i en cirkel kring honom ^^



Igår därmiot var det dimma mot kvällen.. till en början vacker och tunn dimma men det ändrades ganska fort ;o



Av någong anledning fastnar bin blick på träd.. O_O stör mig lite på det men dem ser mycket vackra ut måste jag ju säga (a' Jag tittar ju aldrig annars på dem när jag inte har kameran i handen x3



Horrisonten försvann helt, i detta fallet hyppeln..hoppas den där ön flytit iväg!
Tyvärr låg hyppeln kvar nästa morgon oO'
Ida verkar också lägga märket till utsikten ^^



Men om vi spolar tillbaka i tiden inte mindre än två timmar från den senaste, var vädret likadant som idag x3



Då var jag och Snowball ute på en liten runda^^ Jag cycklade med honom innanför jackan till dessa blomstrande ställen eftersom bara ytterst få krokusar kikar upp på långholmen varje år.. motsatsen mitt på ön där det blomstrar för fullt :) Såhär brukar Snowball se ut då han blir bländad av solen xD han hade inte ögonen helt öppna på någon bild jag tog här xD



Nästa ställe, lika många skillor där och här kunde han facktist titta utan att kisa :D



Snowball smakar på dem små grässtrån som kikar fram ur mossan :)



Haha xD Vad stora kinder han fick på den här bilden :D Men dock ser han väldigt nöjd ut :D



Blå Skilla :)



En i mängden.. Jag kan nog känna så ibland men det är jag nog inte ensam om eller?



Jag chattade med min internetkompis Elina som driver bloggen www.godiskanin.blogg.se, som lade upp as coola bilder på bloggen som hon först visade mig på msn. Det var rådjur :D Hon berättade att hon stalkat dem länge..och någon timmatidigare hade ju jag varit ute och fotat. Jag fick säga att att jag stalkat en humla (den på bilden).. xDD Tyvärr så har man väldigt tur om man lyckas få syn på rådjur på rörö :'> Den turen har jag aldrig haft D:



Yaaay lyckades komma riktigt nära en fjäril dessutom :D Den lät mig ta några bilder utan att dne flög iväg. Jag lämnade den ifred sedan innan den han flyga sin kos :'>

Och det här var ett elendigt långt blogginlägg oO''
Nästa gång måste jag se till att sprida ut bilderna xD
Aja nu är det såhär och det blir inga ändraingar på det förrens i nästa blogginlägg >:D
Syns! 8D


Kommentarer
Postat av: Madelene

Fantastiska bilder Amelia och alla tagna med lilla skruttkameran! :) Hur blir det sedan med en systemkamera tro??

2011-04-18 @ 08:24:57
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: elinalutti

blir så grymt avis på dig D:!

du tar ju bättre bilder än vad jag gör m min systemkamera D8<

2011-04-18 @ 19:10:26
URL: http://godiskanin.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Som vanligt jättefina bilder...lilla kaninen är ju hur söt som helst...tack för du tagit så väl hand om Robin du får gärna låna honom igen om det skulle behövas....

2011-04-18 @ 23:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0