No pic today..

Idag har jag åter igen varit i stallet, men denna gången tog jag igen två ridlektioner jag missat :'>
Jag red två lektioner på raken på samma häst.
Pale Colours, även känd som Babsan :) För första gången på året red vi ut med hästarna och klättrade lite i backarna ^^ Det gick jätte bra tills Jossefin längst bak i ledet blev skrämd för något och rusade frammot så hela ledet av hästar blev rädda. Babsan var nog värst även om hon inte sprang så långt så var hon studsig och ville gärna springa sin kos hon men. Men jag är en grupp högre än den gruppen så jag visste hur man lugnade vilket inte dem gjorde så jag fick kontroll på henne trots att hon småstegrade med mig och sköt upp huvudet så högt så att det nästan inte gick att bormsa. Hon hade en.. tja jag kan förklara det som extratygel eller nått, en martigal som det heter som gör att hästen inte skall slänga upp huvudet, vilket hjälpte, åtminstånde litegrann ^^
Så fort jag lugnat henne så kunde jag lungt skritta vidare trots att årdningen hade ändrats i ledet. Bara några sekunder efteråt tutaden bil på vägen som bara var några meter bort och då var det dax igen.. inte nog med det så var det en jättebrant sluttning störtade många meter ner mot en liten bäck precis brdvid vägen vilket gjorde mig orolig om hon skulle flippa ur, men jag fick återigen kontroll över henne :)
Nästa gång jag red förbi där hände ingenting så det var ett framsteg (y'



Ja nu är dessa lite gammla, typ två ..eller en dagar tillbaka, men jag glömde lägga upp dem så här är sötnowsarna<3

Skall vara hemma ensam imorgon, hoppas nu jääääätte mycket på att mamma skall glömma kameran hemma O_O''


Kommentarer
Postat av: Linn Nilsson

Hej!:)

varför tog du inget kort på Babsan?

Ojj, vad stora dom så lilla ninisarna har blivit!

2011-04-19 @ 21:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0