"Det är Robin Hood jag vill ha!"

Suck..då var helgen slut..igen .__.
Aja, jag har ingen makt över tiden, men jag hade endå saknat en riktigt lååång sovmorgon ;I
Men jag har haft det kul!
Idag var det näst sista agilitykursen.
Jag hade Robin igen och ah, han hittade ett nytt favorithinder!
Från och med nu är Balanshindret hans favorit! A-Hindret var också en jätte hitt, trots att jag trodde att han skulle stå längst ner och darra av nervositet och aldrig komma över.
Men det gjorde han, det första som hände :D Och han tyckte det var himmla mycket roligare än tunnlarna som jag dock fick problem med idag xO
Men men, nu till inläggets höjdpunkt! Bilderna!
Jag tar och börjar med en bild som var HELT orange från början pga. det oranga ljuset i tunneln xD



Kameran fångade inte riktigt skärpan när han va ri tunneln men aja xD
Här går han i en makaron formad tunnel. Det gick bra till en början men sedan kom han på att man kunde gå runt tunneln -.- Jag blev regält irriterad och fick börja om på den lilla tunneln, och då fattade han och klarade sedan makaron-tunneln 8D



Denna fotade Elina, men kameran som alltid gör allting grått gjorde givitvis denna bilden grå den med, så jag redigerade den lite för starkare färger :'>
Jag förde då Robin över A-hindert när hon fotade som är det som är på bilden (a'



Efter agilityn tog jag en promenad på burö i den tjocka dimman då färjan skulle gå om en timme.
Var lite roligt för när jag skulle ta ut honom ur bilen tog jag honom under armen och lite före mig så kom någon gåendes med sin gigantiska mastiff, så kommer jag där med en liten chihuahua som jag bär under armen xD



Det enda som förstör denna bilden är vädret .__. Man ser inte ens horisonten bakom trädet xD
skulle nog blivigt bättre med klarblå himmel (a'



Jag visste inte hur jag skulle få motivet lika intressant som det var att se på. Jag provade några gånger i olika vinklar men det såg bara tråkigt ut... Men så fick jag idén att luta kameran mot marken och rikta den uppot mot trädkronorna en aning :'> Så blev det såhär :D Ser mkt bättre ut i mina ögon ^^
Gillar att dimman är stark på andra sidan :D



Dem små videkissarna har brutigt sig ut från knopparna och blivigt riktigt stora (y' ^^'



Är det något jag tycker är coolt är det när mossan liggar såhär :D
Har försökt tidigare någon dag på stenar men det set bara trist ut gämfört med det man ser med egna ögon :/
Men här så! :D Kontrasten är jättemkt förhöjd men tycker det så bättre ut så ^^



Jag provade något misslyckat att försöka ta kort på det rinnande vattnet som rinner ner i kanten på bilden.
Men den lilla kameran har för lång slutartid på den inställningen som skall klara av plaskande vatten D:
Robin blev lite törstig och ville smaka på motivet istället för att vänta på att han skulle få gå vidare xD
Var inte meningen att hans tunga skulle komma med, så det var ren tur att den hann fånga den detaljen som jag inte ens försökt få med 8D Och så ser man då att han smakar ^^'



Jag har sagt det men jag säger det igen! Robin har så otroligt vackra ögon med mycket personlighet :D

Ja det var väääldigt många bilder för att vara mig (a'
Så jag får vell säga gonatt nu, är så himmla trött :'>


Kommentarer
Postat av: Madelene

Fina bilder!!! Duktig är du!!

2011-04-03 @ 22:04:37
URL: http://www.maxfield.se
Postat av: elinalutti

jag har som sagt inte alls ngt stort tycke för små chihuahuas, enligt mig är dom inte ens hundar, eftersom min katt är större ... XD

men du får verkligen fram Robin's hund-sida, och får hnm att se väldigt .. hmm vad ska man säga?

hund-personlighet-och-intelligent ut X3

2011-04-06 @ 13:40:05
URL: http://godiskanin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0