Agility med Robin

Asso seriöst efter den första promenaden trodde jag att det aldrig skulle gå.
Jag trodde att han hela tiden skulle fokusera på omgivningen och helt skita i vad jag sa eller hur mycket korv jag hade i näven...
Lyckligtvis hade jag totalt FEEEEL 8D
Till en början var han lite nervös och var osäker på om han verkligen skulle få godis efter att han klarat ett hinder. Jag använde också till en början hans kanske lite för långa koppel då jag utförde övningarna men sedan föreslog Elina att jag skulle koppla loss honom. Vi gjorde ett försök och en ny glöd tändes innom lilla Robin och det blev mer "fart" över hindrerna.
Han hittade dessutom sitt favorithinder av dem få vi övade på och det var såklart tunneln! Rak eller krokig spelade ingen roll den var lika kul hur den än låg :D
Jag tyckte han skötte sig jäääätte bra för att vara första gången och trots det att han visat så tydliga tecken på att han varit extremt ovan vid det här.
Jag hoppas att han kommer vara ennu mer intresserad i morgon, och då skall vi dessutom testa balanshinder A-hindret :D Kan inte föreställa mig lilla Robin som bestiger det gigantiska A-hindret Oo''

Men åter igen till vad som hände idag :'>
Jag kommer inte med fler än en bild från kursen för jag hade inte så många tillfällen att plocka upp kameran.
Jag ville använda all tillgänglig tid för att försöka träna upp Robin så gott som det gick för att han åtminstånde skulle komma ikapp någolunda dem andra hundarna i sin utbildning :)


Ledsen för den usla kvalitén på bilden :$

Här hoppade han långhopp (en planka).
Jag lyckades ennu inte lägga upp plankan för då klev han på den, men det skall jag försöka åtgärda det imorgon.
Instruktören tipsade om att man kunde lägga ner plankan så som på bilden, då kan inte hunden kunde kliva på den och lär sig då att det är över dem man skall ^^
Det är en mystisk grå fläck på gräsmattan i bakrunden och det är en förhastad redigering då Elina satt där och täckte upp nästan halva bakrunden, aja redigeringen duger för mig xD



Här lekte jag med höga kontraster i ljus och skuggor där av dem kraftiga övergångarna ^^
Älskar hans "pose" :D



Han har vackra ögon det måste jag erkänna :D
Söt hela han, hehe, tror jag blev lite kär :$
Var lite kul att gå och bära honom under armen eftersom han vägde nästan ingenting ^^
Min rygg hade nog gått sönder om jag provade det med Irma xD



Återigen en fokusering på hans ögon :D Skärptes upp lite i photoshop eftersom typ alla bilder var lite gråaktiga (a'



Jag var bara tvungen! Kunde inte med att välja mellan dessa två bilder! så båda kom med (a'
Bilden är näääääääästan svartvit bortsett fron nos och ögon då.
Jag tyckte att färgerna behövde åtminstånde anas lite grann ^^

Imorgon följer en ny kurs, och då hoppas jag att jag kommer ha fler tillfällen för kameran! :D
Vi ses förhoppningsvis då! 8D Tack för att du tog dig tid för att kika in 8D


Kommentarer
Postat av: Madelene

Det var roligt att det gick så bra på kursen! :) Lycka till i morgon!

2011-04-02 @ 22:21:16
URL: http://www.maxfield.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0